WIADOMOŚCI

  • 29.07.2008
  • 7391
Ferrari z "płetwą rekina" na Węgrzech?
Ferrari z "płetwą rekina" na Węgrzech?
Jak donosi włoska gazeta sportowa „La Gazzetta dello Sport” zespół Ferrari użyje w swoich bolidach „płetwy rekina” podczas najbliższego wyścigu na Węgrzech. To rozwiązanie team z Maranello testował podczas ostatnich testów na torze Jerez w Hiszpanii.
baner_rbr_v3.jpg
Zastosowanie takiego rozwiązania poprawiło stabilność bolidu, dlatego Ferrari zdecydowało się użyć go podczas wyścigu. Takie rozwiązania od kilku wyścigów stosuje Red Bull, Renault, Force India, a podczas ostatnich testów można było zaobserwować testy „płetwy rekina” przez zespoły McLarena, Hondy, Toyoty, czy właśnie Ferrari, ale tylko ostatni zespół zdecydował się zmienić pokrywę silnika na wyścig na Węgrzech. Jak donosi włoska gazeta, w kolejnych wyścigach na szybszych torach – w Belgii i we Włoszech Ferrari powróci do poprzedniej wersji pokrywy.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

33 KOMENTARZY
avatar
dario71

29.07.2008 12:22

0

Tylko BMW jakos nic nie mowi o pletwie ... a moze byloby warto sprobowac ??


avatar
Dagmara_W

29.07.2008 12:36

0

Bmw najwyrazniej wierzy w swoj bolid i nie zamierza kopiowac innych.. zobaczymy w piatek co komu ile to przyniesie.. ja tam trzymam kciuki za BMW zeby im sie powiodlo i trochu szczescia wrucilo


avatar
Maqs

29.07.2008 12:36

0

jezeli to poprawia stabilnosc w szybkich zakretach to uzyli by tego na Spa, mysle ze to troche plotka ale moze i tak bedzie.


avatar
Dissident

29.07.2008 12:56

0

Poczekamy zobaczymy.


avatar
_Tom3k_

29.07.2008 12:57

0

nie tylko spa ale i na interlagos


avatar
tt16

29.07.2008 13:16

0

BMW nie wyglada zbyt dobrze po wyscigu w Kanadzie(jesli chodzi o Roberta)....ale nadal wierzymy BMW GO!!!


avatar
sauber.93

29.07.2008 13:17

0

Tak naprawde to BMW sobie odpuscilo sezon i skupiaja sie na przyszlym,cele ktore mieli osiagnac w tym sezonie zostaly zrealizowane i mysle ze sie ze mna zgodzicie a jesli nie to wystarczy spojrzec na wyniki po wygranej w KANADZIE


avatar
Raven89

29.07.2008 13:44

0

Oby się nie przeliczyli...ale z drugiej strony,znając Ferrari mogę powiedzieć,że gdyby to nie było skuteczne,to nie umieścili by tego w F2008.


avatar
karol

29.07.2008 13:52

0

dla mnie to mogą i z płetwą delfina,byleby wrócili do gry,bo dwa ostatnie wyścigi to sami sobie bardzo skomplikowali


avatar
kumahara

29.07.2008 13:57

0

Odnoszę wrażenie, nie - jestem pewien, że ambicje BMW i Roberta rozminęły się definitywnie w tym sezonie.


avatar
yantar

29.07.2008 14:09

0

Jak pamietam wypowiedzi BMW z poczatku roku to ich bolid jest dosc wrazliwy na podmuchy wiatru. Mozliwe wiec, ze dolozenie tej pletwy mogloby zupelnie zalatwic areodynamike jesli chodzi o boczne podmuchy. I z tad nie slyszymy zeby BMW wogole nad tym rozwiazaniem pracowalo dla F1.08 choc napewno symulacje przeprowadzili.


avatar
5 5 5

29.07.2008 14:50

0

"Płetwa rekina": Red Bull, Renault, Force India- używają. McLaren, Honda, Toyota, Ferrari - testują. BMW, Williams, Toro Rosso - chyba nic.


avatar
arek25

29.07.2008 14:54

0

yantar masz sporo racji, to jest jakies wytlumaczenie! ale dziwie sie, ze pletwe wymyslily redbull i renault, a nie ferrari czy mclaren, bo to wlasnie te zespoly najbardziej udoskonalaja swoj bolid


avatar
djmarquss

29.07.2008 14:59

0

5 5 5 Toro Rosso też jeździ z płetwą rekina. Wkońcu to siostrzany zespół RBR


avatar
ja2

29.07.2008 15:25

0

No i to może być dobre rozwiązanie. Zobaczymy.


avatar
mavix

29.07.2008 15:42

0

5 5 5 Williams też testował płetwę.


avatar
michalv8

29.07.2008 16:06

0

Mi się wydaje że Ferrari teraz łapie się wszystkiego żeby poprawić osiągi i wyprzedzić McLarena. Na Hockenheim widać było że McLareny biją Ferrari na głowę. BMW pewnie gdyby potrzebowało to też by używało tej płetwy. Ale ich bolid i tak jest skonstruowany najlepiej na wolne tory i widocznie nie potrzebują tej płetwy.


avatar
H2O

29.07.2008 17:04

0

I co im to da??Myślą,że przez jedną głupią płetwę nadrobią spory dystans do mistrzowskiego McLarena:)3mam kciuki za Hamiltona:)


avatar
jar188

29.07.2008 17:23

0

H2O, Mistrzowski McLrane pod srebrnym malowaniem ma czerwone barwy. BMW jest bardzo wrażliwe na silny wiatr, a duża powierzchnia płetwy mogłaby to jeszcze tylko pogorszyć.


avatar
Krzysztof-n

29.07.2008 18:43

0

nad czym tu debatować... BMW już porzuciło projekt F!.08 to jest fakt niepodważalny, jeśli płetwa będzie to w 2009 ewentualnie na Monza gdzie tak szumnie zapowiadają specjalny pakiet. Na Węgrzech będzie ciepło i miejmy nadzieje, że RK i NH nie będą mieli problemów z rozgrzaniem opon, czy to miękkich czy twardych.


avatar
Angulo

29.07.2008 19:07

0

jar188- nic nie wiesz to nic nie pisz. Mogło tak być, ale w 2007, teraz podlegają szczegółowej kontroli, węc są czyści jak łza.


avatar
Angulo

29.07.2008 19:07

0

O właśnie ktoś wie jakie warunki pogodowe?


avatar
siedemnascie

29.07.2008 19:11

0

Zgadzam się team BMW w wywalczył już to co założył na sezon 2008 i teraz bardziej skupiają się na projektowaniu bolidu na sezon 2009 szczególnie chodzi o wdrożenie do bolidu systemu KERS.


avatar
DjFryZjeR

29.07.2008 20:19

0

Hmm BMW jak zwylkoe cos kombinuje tyko nieiwadomo co... moim zdaniem na monzie da jakies nowe przednie skrzydło ( a moze i tylnie tez) xD i moze przekształci neco pokrywe silnika =P... a jesli chodzi o ferrari to mi sie wydaje ze będzie niezle jechało na Hungaroringu... ale to jeszcze zalezy od pogody,,, =)


avatar
jar188

29.07.2008 20:28

0

Angulo, wierzysz chyba w cuda, pewne rzeczy jest ciężko udowodnić chociaż wszyscy o tym wiedzą doskonale, przykład: ostatnie team orders w mcl, też nikt nic nie udowodnił a wszyscy widzieli jak było.


avatar
Gabrych

29.07.2008 21:11

0

warunki pogodowe na Węgry Piątek - Słonecznie , szansa na opady 15% wiatr słaby 2-3m\s Sobota - nieco bardziej pochmurnie rano i wieczorem szansa na opady 35% wiatr 2,5 - 4,5m\s chwilami troszkę bardziej odczuwalny Niedziela - słoneczna bezchmurnie szansa na opady 5% wiatr taki sam jak w sobotę. Temp w te 3dni do 31stopni w dzień


avatar
sivshy

30.07.2008 01:53

0

U BMW raczej wielkich modyfikacji w tym sezonie już bym się nie spodziewał (nie licząc oczywiście monzy), bo jak widać totalnie sobie odpuścili. DjFryZjeR, tak BMW coś kombinuje, tylko że niestety nie dotyczy to bieżącego sezonu. A co do tematu, to oczywiście Ferrari jeśli chce jeszcze powalczyć z Makiem, to musi testować takie nowinki, choć nawet bez tego, podejrzewam że na Hungaroringu, o ile prognozy się sprawdzą i bedzie upał, ferrari zdominuje wyścig. McLaren, to jeśli można tak powiedzieć zespół "deszczowy", dlatego szansy dla nich upatrywałbym pod koniec sezonu w jesiennych wyścigach, które pewnie zazwyczaj będą mokre. Tylko czy Lewisek wytrzyma presję? W końcu wtedy koniec sezonu będzie już bardzo blisko, i wygra ten, kto będzie najbardziej odporny na stres. Typuję Kimiego, bo ma zimną krew. Massa zbyt emocjonalnie podchodzi do swoich błędów, a Lewis pod presją popełnia głupie błędy. Robert też ma zimną krew, ale niestety "dzięki" swojemu zespołowi ma małe szanse nawet na pudło na koniec roku, a tym bardziej na majstra. Nie wiadomo też, czy utrzyma się na 4 miejscu, bo Nick dzięki "pełnemu wsparciu" zespołu zbliża się do Roberta, nie mówiąc już o Heikkim, który dysponuje klasę lepszym samochodem od Roberta, który przede wszystkim ciągle jest rozwijany.


avatar
choleryk

30.07.2008 04:11

0

gadacie głupoty... tylko idioci odpuściliby taką szansę na tytuł jaka jest teraz... ktoś nawet wiedząc, że ma słabszy bolid będzie, powinien myśleć o szczęściu, o zbiegu przypadków, które na to pozwolą... jest jeszcze wiele wyścigów... chciałem również przypomnieć, że ogromna większość "ekspertów" tu się wypowiadających, kilka wyścigów temu na dobre przekreśliła hamiltona... teraz widzę, że cisza..... eeech


avatar
kamillo-17

30.07.2008 15:26

0

No to będą mieli więcej miejsca na kod :D Będą mogli go trochę powiększyć :P A może BMW płetwę da podczas GP Włoch (te ich udoskonalenia)?


avatar
sivshy

30.07.2008 16:40

0

choleryk, ale wyniki BMW mówią same za siebie. Zaraz po GP Kanady, BMW-Sauber nagle zaczęło radzić sobie słabiej. W rozwoju bolidów raczej nie ma miejsca na przypadki, i ewidentnie widać kompletną wyjebkę na bierzący sezon w wykonaniu bmw, Badania nad ustawieniami dla monzy to imo ostatnie badania nad bolidem F1.08, i wątpię, że ich forma z początku sezonu powróci.


avatar
Lizak

30.07.2008 16:46

0

Ja sie zdaje na slowa Damona Hilla ktory powiedzial ze Raikkonen nie ryzykuje tej 0,1s w polowie sezonu tylko na koniec kiedy to tak naprawde bedzie potrzebne. I tak samo sivshy na moje pod koniec sezonu bedzie wyrownana walka pomiedzy makami a ferrari i nie ma wplywu na to czy deszcz czy nie. Zespoly wtedy nie beda sie bawic w cos takiego ze lepiej dowiezc punkty wtedy bedzie ryzyko a jesli chodzi o ryzyko zdaje sie na ferrari. Pod koniec sezonu zrezygnuja z kogos tak aby jeden pomogl drugiemu a jak narazie tak nie robia bo chca jak najwiecej punktow miec w konstruktorach proste Kimi mistrzem 2008 roku i tyle a Hamilton znow minimalnie drugi McLaren cos zepsuje na koniec sezonu a Ferrari sie nie poddaje a jak beda prowadzic na dwa wyscigi przed koncem tzn ktorys z kierowcow to mistrza maja w kiejdzie. LOgika


avatar
mpkaras

01.08.2008 14:28

0

Zawsze wydawało mi się, że BMW to zespół bardzo innowacyjny. Weźmy ich nos po inauguracji tego sezony, bardzo się wyróżniał na tle innych, weźmy ich nietypowy szeroki nos, z czasów współpracy z Williamsem w 2004r. Teraz jakiś taki zastój, aż uwierzyć nie mogę, Czyżby KERS ich tak absorbował?


avatar
marcinek99

22.09.2013 21:56

0

tak


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu